czwartek, 17 lipca 2008

Klient FTP

Dziś postanowiałem zainstalować jakiegoś klienta ftp. Po wydaniu polecenia $ aptitude search ftp wyświetliła mi się lista zawierająca kilka klientów ftp dostępnych w repozytorium lennego. Wybrałem pakiet gftp - pierwszy, który rzucił mi się w oczy, oparty na GTK+. Używam XFCE, dlatego właśnie takiego szukałem. Aby zainstalować gFTP wystarczy wydać polecenie:

# aptitude install gftp

Po chwili pakiet powinien być zainstalowany. Program jest prosty i intuicyjny w użyciu. Po otwarciu jego okno wygląda następująco:



Pola do wypełnienia wydają się oczywiste. Host - adres serwera, Port - numer portu (dla FTP 21), User - nasza nazwa użytkownika na serwerze, Hasło - hasło dla naszej nazwy użytkownika. Jeśli nie podamy nazwy użytkownika, program spróbuje nas zalogować jako gościa- anonimowo. Jesli nie podamy numeru portu, program domyślnie wybierze 21 dla serwera ftp. Przycisk po lewej stronie (ikony dwóch komputerów) służy do łączenia i rozłączania z serwerem, przycisk po prawej (czerwone kółko z białym krzyżykiem) do przerywania połączenia, gdy program jest w trakcie łączenia.

W menu XFCE program można znaleźć np. w (XFCE) > Sieć > gFTP.
Program domyślnie działa w trybie pasywnym. Opcję tą można zmienić w gFTP > FTP > Opcje > FTP - Pasywna transmisja plików.

Brak komentarzy: